Bruk i baljan
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Forum för Bruk i Baljan
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Hva finnes i verden?

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Thorondor




Posts : 1
Join date : 2014-10-09

Hva finnes i verden? Empty
PostSubject: Hva finnes i verden?   Hva finnes i verden? EmptyMon Oct 13, 2014 1:55 pm


Heisann. Jeg heter Elling, og spiller Theodor Falck, kaptein på Panserluftskipet "Tordenskjold", farkosten som bringer den norske delgasjonen til Årås.
Siden jeg og min science officer/residente gale vitenskapsmann har tenkt å vere ekstremt nerdete og interesert i vitenskap og teknologi, vil vi finne ut hva som finnes, og ikke finnes i settingen fra tidligere.

Jeg tenker at for spillets del er det minst like givende å snakke om hva man IKKE kan, slik at man kan diskutere løsninger og fremtidig utvikling.
At man fikk den nye teknologien så tidlig som 1850-tallet, kan ha hatt mange ulike effekter: Oppfinnelser og fremsteg som ledet frem til teknologien vi kjenner kan rett og slett ha blitt "hoppet over" til fordel for "brute force engineering".

-Det finnes luftskip, men hvilken type? Er det snakk om high steampunk-varianten som består av en vanlig båt som henger under en balong? (Det vil i så fall åpne for at strømlinjeformede luftskip er high tech og fancy...)

-Finnes det flymaskiner som er tyngre en luft? Det vil kansje ikke ha vert interesant å utvikle vis luftskip alt fungerte mye bedre? (En mulighet er at det finnes glidefly, som slippes fra luftskip?)

-Finnes det alternative våpen, i tillegg til de historiske?

-Det finnes tydelig vis en flygende øy. Hvordan fungerer den, og hvilken funksjon har den?

-Andre ting som finnes i settingen som en vitenskapsmann eller ingienør bør kjenne til?
Back to top Go down
Sara

Sara


Posts : 64
Join date : 2014-03-07
Location : Norrköping

Hva finnes i verden? Empty
PostSubject: Re: Hva finnes i verden?   Hva finnes i verden? EmptyTue Oct 14, 2014 7:43 pm

Bra initiativ!

Från arrangörernas sida har vi ett exempel på ett vetenskapligt framsteg som kan vara bra att känna till. Det skapades till ett minilajv som utspelade sig i Nittonhundras värld men några år tidigare:

Avalon
Mitt över Atlanten finns en svävande, mekanisk ö som heter Avalon. Ingen vet hur ön fungerar och personen som sägs ha byggt Avalon, den mystiska Konstruktören (the Constructor), har aldrig gjort ett offentligt framträdande. Han/hon för alltid sin talan genom andra personer. Avalon är erkänt som ett eget land sedan ett fåtal år tillbaka och har en neutral inställning i den internationella politiken och fungerar som en luftskeppshamn. Människorna som styr Avalon använder dock gärna sina kunskaper och sin unika position för att skaffa sig fördelar och förmåner.
Back to top Go down
http://www.brukibaljan.com
 
Hva finnes i verden?
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Bruk i baljan :: Avslutade evenemang :: Nittonhundra :: Nittonhundras värld / The world of Nittonhundra-
Jump to: